علت و علائم ایجاد تومور چشم

تومور چشم

تومور چشم به صورت توده‌ هایی با تغییر رنگ لایه‌های پوشاننده چشم مشخص می‌شوند بنابراین با کم رنگ شدن کره ی چشم و بیرون زدگی چشم حتما به یک پزشک برای تشخیص بیماری مراجعه کنیدحتما شما هم دوست دارید علت اصلی بروز تومور چشم را بدانید و اگر چشمتان ضعیف است، شاید کمی بیشتر نگران باشید. اما لازم است بدانید ضعیفی چشم میزان شیوع این بیماری را افزایش نمی‌دهد.تغییرات ژنتیکی خاصی که به صورت موضعی در سلول‌های ناحیه ایجاد می‌شود، می‌تواند منجر به بروز این بیماری ‌شود.به طور حتم عوامل مختلفی در بدن افراد گوناگون وجود دارد که سبب می‌شود برخی افراد نسبت به دیگران بیشتر مستعد ابتلا به تومور چشم باشند، اما همه این عوامل شناخته‌ شده نیست.

در برخی افراد تومور چشم ، ابتلا به برخی ویروس‌ها ، اشعه خورشید و سیگار نیز می‌تواند عامل مستعدکننده ایجاد بیماری باشد. تومور چشم در کودکان و افراد بزرگسال رخ می دهد و خوش خیم یا بدخیم بودن آن با انجام آزمایش های لازم مشخص خواهد شد. در آزمایشات درموئیدها ‌و همانژیوم‌ها بررسی می شود و در صورت مشکوک بودن به تومورهای بدخیم رتینوبلاستوما مورد بررسی قرار میگیرد. شایع ترین تومورهای بدخیم چشم به دو دسته تقسیم می شوند که به آنها ملانوم و رتینوبلاستوم می گویند.

تومور ملانوم بدخیم فقط در یووه‌آ دیده مى‌شود و شایع‌ترین تومور بدخیم داخل چشمى در افراد سفید پوست مى‌باشد.  تقریباً همیشه یک‌طرفه است.یووه‌آ از مشیمیه، جسم مژگانى و عنبیه چشم تشکیل شده است.ملانوم چشم بیشتر در سنین بالا ایجاد می شود که می تواند تمام قسمت های مختلف چشم را گرفتار کند.

تومور چشم

علائم تومور چشم

علائم تومورهای چشمی شامل بیرون‌زدگی کره چشم، درد، دوبینی ، قرمزی، تاری دید ، کاهش دید، احساس وجود پرده‌ای مقابل چشم، بالا رفتن فشار ، کج دیدن اجسام و بروز اختلال در میدان بینایی، تورم پلک یا توده قابل مشاهده است. متاسفانه تومور چشم در مراحل اولیه هیچ علامتی از خود نشان نمی دهد و معمولاً پس از گسترش علایمش ظاهر می شود. تومور جسم مژگانی، با گسترش به سمت جلوی چشم، باعث جابجایی عدسی و بروز آب مروارید (کاتاراکت)، گلوکوم (آب سیاه چشم) و بالاخره جلو راندن عنبیه می شود و در این موقع خود را آشکار می کند.

109 بازدید

پاسخ دهید

We're glad you have chosen to leave a comment. Please keep in mind that comments are moderated according to our comment policy. Your email address is required but will not be published.